søndag den 22. maj 2011

U-u-uh Jeg har været i byen!

Sådan næsten da i hvert fald. I forgårs var jeg nemlig til fødselsdagsmiddag hos en veninde. Først gik hendes kæreste fordi han skulle på nattevagt, og så gik gemalen med starutten, fordi hun var balstyrisk. Og så var jeg alene tilbage med min veninde, og fra kl. 23.45- kl. 01.08 sad vi og drak rødvin og snakkede og hyggede og havde det herligt. Virkelig herligt!

Det var fuldstændig som i de gode gamle dage, da vi sad i kollegiekøkkenet kl. 6.30 blandt sjatter og skodder og guffede rugbrød med rejeost, mens vi med hæse og trætte stemmer klogede os på verdenen, livet og kærligheden. Weekend efter weekend sad vi der - visne og vise - og havde det herligt.

Kl. 01.08 måtte jeg desværre afbryde herligheden og styrte hjem til min lille starut, så hun ikke skulle vansmægte i tilfælde af, at hun vågnede op og blev sulten. Det gjorde hun dog ikke, og det var vist meget heldigt, for i al herligheden var jeg vist kommet til at drikke et halvt glas rødvin mere, end hvad jeg normalt har samvittighed til.

Dagen derpå startede da også mindre herligt. Jeg, som aldrig har haft tømmermænd, vågnede op med tungt hoved og en følelse af, at hver lille dråbe væske var suget ud af min krop. 3 sølle glas rødvin fordelt på 7 timer! Det var hvad der skulle til for at gøre mig vældig pløret den ene aften og temmelig mat i koderne den næste dag.

En lørdag med rødvinsslagger i kroppen er dog ikke så slem, når den byder på formiddaglur, indkøbstur i solskinsvejr, renskuret lejlighed (gemalens værk), besøg af svigerforældre, jordbærkage og tegnefilm. Det var en herlig dagen-derpå. Virkelig Herlig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar