fredag den 11. marts 2011

Mmmm Lamaze, mums!

Her gik jeg og troede, at jeg var rigtig økoagtig, når jeg lod min datter sutte på frugt og grønsager som supplement til kemikaliebefængt - men dog vasket - legetøj. Og så tog jeg bare helt fejl! I hvert fald i følge en anden mor, der strengt holder på, at man ikke må give babyer under 4 måneder rigtig mad. Heller ikke når det bare er til at sutte på.

Det er da åndssvagt. Hvad skade kan hun tage af at sutte på en gulerod? Ja, jeg spørger bare. Den smager helt sikkert bedre end 'Sir Prance a lot' og 'Sophie la Giraffe', og der er sikkert også væsentlig færre giftstoffer i, uanset om gulerodden er økologisk eller ej. Tænk at andre gider at blive forargede over det. (Og tænk at jeg lader mig gå på af det). Jeg burde have bedt hende om at flette næbbet, men fortalte i stedet, at favoritten er appelsin, og at æble, gulerod og pære også går an, mens rød peberfrugt fremkalder en meget utilfreds grimasse. Det formildede hende sjovt nok ikke, (men hun så virkelig sjov ud i ansigtet.)

Min mødregruppe er heldigvis ikke så let at forarge, og det er derfor, at jeg er så vild med den. Vi har hver især vores hysteri-områder, men mest af alt er vi bare enormt rummelige, når vi sidder der med starutterne på knæene og kage i kæften. Hvis man tog det bedste fra os alle, ville vi sikkert være verdens mest perfekte mor, men vi ville helt sikkert ikke have det nær så hyggeligt, og det ville være en skam. Godt at der skal mere end en gulerod til at chokere dem!

1 kommentar:

  1. Nogen mødre skulle sq bare have lukket kæften sammen med 8 trykklammer...

    Min dejlige sundhedsplejeske sagde til mig da jeg klagede over min roulade på ca. 2 mdr stoppede alt legetøj i kæften at så kunne jeg stikke hende en gulerod som hun kunne sutte i smadder i stedet...

    Der er sq langt fra frugt/grønt i stave og til rigtig mad/grød/mos...

    P.S. Gad godt have set fjæset :-)

    SvarSlet