mandag den 7. marts 2011

Det er i dag et vejr...

Man kan da kun blive totalt glad i låget, når solen vælter ind af vinduerne som i dag. Sidste år gik jeg fuldstændig glip af forårssolens energitilførsel, fordi jeg var hårdt ramt af en grusom graviditetstræthed. I år skal der tages revanche, og foråret skal nydes i fulde drag.

De sidste par uger har det vrimlet med facebook-opdateringer om vintergækker og erantis, og jeg har følt mig lidt snydt, fordi jeg ikke har set nogen. Det gjorde jeg så i dag, da jeg var ude at lufte barnevognen og få sol på kinderne. De stod smukt og struttede midt i en masse junkfoodaffald i vejkanten. Det var lige før jeg vækkede babyen, for at hun skulle opleve sin første forårsblomst, men hun ville sikkert bare stoppe den i munden og blive gnaven på grund af den afbrudte søvn, så jeg lod være.

Det er pudsigt, at solskin kan have så stor betydning for ens humør. Pludselig er det lige meget, at babyen har glemt, at hun godt kan underholde sig selv et par minutter, at kæresten har sindssygt meget arbejde og at der er flere timers telefonkø hos TDC. Det hele er lige blevet hundrede gange lettere. Samtidig er der opstået en meget mærkelig og ukendt trang til at gøre rent. Jeg må heller følge den, inden den forsvinder igen...

... jeg skal bare lige have lidt mere sol på kinderne først.

Ha' en rigtig dejlig solskinsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar