onsdag den 9. februar 2011

Familie med stil

Min kærestes familie har i den grad stil, og jeg elsker det. De har pæne duge, som bliver sendt til rens, de har funklende sølvtøj, som rent faktisk bliver brugt, de skriver med fyldepen i lækre læderindbundne kalendere og så har de fuldstændig styr på det der med at hjælpe damerne med stole, døre og frakker. Derudover bør det også nævnes, at de er smaddersøde og gevaldigt godt selskab.

I dag har jeg fået endnu et bevis på deres gode etikette. I postkassen lå der (udover de fem pizza reklamer, jeg ikke har gidet at tage med op og en fødselsdagsinvitation) en lille bitte kuvert, hvor der kun lige præcis var plads til et frimærke og en adresse. I kuverten lå et fint, lille kort med et par lyserøde babysokker på, der bekræftede, at en del af familien gerne vil deltage ved dåben. Jeg synes, at det er  SÅ blæret at sende et skriftligt svar. Totalt Emma Gad!

Det er simpelthen så skønt, når der for en gangs skyld ligger andet end rudekuverter i postkassen. Og når man så både finder et fint svarkort og en invitation til rundfødselsdag, så kan man da næsten ikke lade være med at slå kolbøtter af bar glæde og overraskelse. (Arh, en kolbøtte er måske lige i overkanten, men glad bliver man da.)

Jeg elsker, når folk forstår sig på etikette, og derfor var jeg også helt væk, da jeg i går så 'Kender du typen', hvor der blev inviteret til middag pr. brev. Det bliver jeg altså også nødt til at prøve. Det kan ikke kun være min postkasse, der sulter efter invitationer, postkort, breve og alt andet uden fortrykt adresse og pengeopkrævende afsendere. Jeg kunne også godt bruge noget af hende Caths dekadence, men det må vente til den dag, jeg vinder den helt store milliongevinst i lotto - og det gør jeg nok ikke, før jeg køber en kupon.

Ha' en rigtig dejlig dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar