mandag den 12. september 2011

Så er det nu

Jeg skal på arbejde.

Min barsel sluttede for et par uger siden, ferien sluttede i går, og om et par timer slår jeg rumpen i kontorstolen. Det er lidt spændende, og jeg er lidt nervøs. Kan jeg overhovedet huske, hvordan man gør? Og skal man overhovedet gøre, som man gjorde dengang for et år siden, da jeg sidst flexede ud og vraltede derfra med min tykke mave?

Chefen er ny, kontoret er nyt, de fleste af kollegerne er også nye, men stolen og computeren skulle være de samme. Så meget ved jeg. Mit telefonnummer er vist også det samme, men da jeg kun kan huske de første fire cifre, tæller det vist ikke. Det er lidt svært at skulle tilbage til noget, jeg på sin vis burde kende, men som jeg rent faktisk ikke ved, hvad er. Det er også lidt svært at skulle slippe kontrollen herhjemme og overlade den til gemalen, som skal være hjemmegående husfar det næste stykke tid.

Mest af alt tror jeg dog, at det bliver godt, og jeg glæder mig til om et øjeblik at svinge mig op på cyklen for at tage på arbejde. A.R.B.E.J.D.E. Sikke et dejligt ord.



4 kommentarer:

  1. Ih, det er spændende! Rigtig god fornøjelse - forbered dig på at være træt på en ny, spændende måde i aften. Det er noget af det, jeg husker bedst, efter at være begyndt på job igen efter barsel med Øglen; trætheden i hjernen i stedet for (næsten kun) i kroppen af konstant servicering. Det, og så det faktum, at selv om mine kolleger og kontoret også var nye, så føltes alt som før. Havde det faktisk bare som om, jeg havde holdt en utrolig lang weekend...

    Glæder mig til at høre om første arbejdsdag. God cykeltur (husk regntøj - de lover masser af vind og blæst) :-)

    SvarSlet
  2. Åh ja, skriv et indlæg om, hvordan det går - og rigtig meget held og lykke og god vind og alt muligt. Hvor er det altså spændende!

    SvarSlet
  3. Jeg håber at det har været en dejlig dag.
    - også selvom du formentlig har savnet dem derhjemme.

    SvarSlet