lørdag den 24. september 2011

Ligegyldigt indlæg om bilkørsel i USA

Jeg ville jo gerne skrive lidt om USA, når nu jeg lige har været der for første gang nogensinde på en rigtig god ferie. Jeg ved bare ikke helt, hvordan jeg skal starte, og hvordan jeg skal undgå, at indlægget bliver struktureret som en universitetsopgave. Derfor har det her indlæg allerede været flere uger undervejs.

Det er bare lettere at skrive blogindlæg, mens oplevelserne stadig er friske. Der er jo mange andre ting, der presser sig på for at blive skrevet, og derfor må jeg erkende, at jeg har givet op. Der kommer nok ikke skide mange indlæg, om vores ferie i USA.

En ting skal I dog høre om, og det er bilerne. Det er måske ikke det mest spændende fra ferien, men da det er det eneste jeg har fået skrevet, slipper I ikke. (Hvis altså ikke I tænker "årh hvad, nu skriver hun om biler, lad mig komme væk." Det er bare helt i orden, skal jeg sige jer. Det her er nemlig et af de kedeligste indlæg i bloggens historie. Måske faktisk i hele bloglands historie.)


Here it goes: Om biler og infrastruktur:

Hvis vi skal starte med bilerne og infrastrukturen (jeg nåede så aldrig længere), kan jeg ret godt lide benzinpriserne, og den spritnye bil vi lejede. Jeg ved ikke meget om biler, men den havde to udstødningsrør, og man kunne tænde den ved at trykke på en knap på nøglen. Det er da ret sejt. Jeg kunne også godt lide de store brede veje, hvor hastigheden var lidt lavere end på en dansk motorvej, og hvor pladsen var lidt bedre. Jeg kan også ret godt lide deres lastbiler. De er simpelthen så flotte, at jeg godt kunne overveje en fremtid som trucker over there. (Og jeg kan ikke engang lide at køre bil.)

Det her er langt fra den flotteste, men den er da imponerende.


Jeg kan til gengæld ikke lide, at man er så afhængig af en bil. Jeg havde godt nok hørt tale om, at man knap nok kan gå hen til naboen. Jeg havde bare ikke troet på det. Jeg synes, at det er uhyggeligt, at man har samfund, der er bygget op om bilkørsel. Der er ikke engang fortove og cykelstier, så børnene selv kan transportere sig til skole i stedet for at blive hentet af en bus, og 'miljøhensyn' er et fremmedord.

Vi var nu ikke engang rejst fra Danmark, før jeg fik indblik i amerikanernes manglende miljøhensyn. Flyets kaptajn lagde nemlig ud med at undskylde for ikke at kunne tænde for airconditionen en halv time før vi skulle lette med den begrundelse, at det brød Copenhagen Airport sig ikke om. Jeg synes, det er  vanvittigt. Vanvittigt!

Indlæg om biler og infrastruktur slut. Tak fordi I fulgte med så langt (hvis der altså var nogen der gjorde det.) 

2 kommentarer:

  1. Det var der.. Altså kom så langt - her blinker man og så er der 7 nye indlæg - ROOOOOLIG ;) kan ikke følge med!

    JEG ville godt være trucker i US. De er totalt seje de der biler.
    Det med cykelstier kommer an på hvor. Jeg har 2 veninder i Davis, CA og de cykler da hele tiden - børnene også!

    SvarSlet
  2. Orv, jeg havde slet ikke set din kommentar. Bare rolig tempoet er kommet ned igen. Helt ned.

    Dejligt at høre, at man faktisk kan cykle i USA. Jeg vil nu til hver en tid vælge trucken. De er for seje.

    SvarSlet