onsdag den 16. november 2011

At finde nålen i høstakken

For første gang nogen sinde har jeg i dag købt en lottokupon, og nu ligger den så på bordet foran mig og venter på at blive udråbt som vinder. Tænk at sådan en lille størrelse kan være 92 mio. værd!

Jeg har selvfølgelig allerede planlagt, hvad der skal ske, når jeg som den eneste får del i de mange millioner. Altså kun i de store træk.

Først vil jeg donere en million til Afrika, og så vil jeg gå i gang med den lidt mere detaljerede plan. Det kræver sandsynligvis lidt tid, så jeg bliver jo nok nødt til at sige mit job op. Jeg skal jo også ud at se på Frederiksbergvillaer, så jeg får valgt den helt rigtige.

Når jeg så sidder i mit ny hus palæ, skal jeg have ansat noget personale, der kan hjælpe med rengøring, madlavning, have og indkøb af kedelige basisting. Alt det spændende køber jeg selv i Torvehallerne, Mad og Vin og hos diverse lokalproducenter rundt om i verden.

Barnepiger og au pairs får jeg ikke brug for. Jeg kan godt lige klare at følge starutten i vuggestue, inden jeg slår mig ned på yndlingscaféen eller i mit eget frederiksbergske landkøkken med en nybagt croissant, dagens aviser og en kop dampende gourmetkaffe. Så skal jeg naturligvis mødes med min personlige træner til lidt croissant-forbrænding, og bagefter venter torvehallerne, den dyre ende af strøget eller en god bog. Derpå henter jeg starutten til en tur på legepladsen, før vi vender hjem til et køkken, hvor kartoflerne er skrællede og salaten er skyllet, så vi kun skal lave de sjove ting.

Hvis nu (og det er meget hypotetisk) at jeg skulle savne mit arbejde bare en lille smule, vil jeg slå mig ned som konsulent. I et eller andet. Med 92 mio. kr. er det vel ikke så vigtigt, hvad det skal være. Det kunne også være, at jeg skulle opkøbe et par ejendomme og sætte dem i stand for at leje dem ud ganske billigt til ordentlige folk. Når nu Afrika får, kan jeg da også give lidt herhjemme.

Der er dog ingen millioner til hverken Afrika eller lækre og billige lejligheder, før millionerne er hus, så før jeg går videre med planlægningen, skal jeg have fundet svar på følgende:

1) Hvornår trækker de tallene?
2) Hvordan og hvornår får jeg udbetalt præmien?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar