torsdag den 4. august 2011

Bytte bytte købmand

Jeg holder tøjbytteaften i aften. Efter både at have tømt Magasin og min mors skab for lækkert kluns, har jeg samlet en hel sæk med tøj, der fortjener at bo hos nogen, der gerne vil det, og som holder lige så meget af det, som jeg engang gjorde. Og helst i længere tid.

Bytning bliver der dog ikke så meget af. Den ene af veninderne har nemlig lige givet alt sit ikke-elskede tøj til Røde Kors, og den anden mistede det meste af sit tøj, den dag det regnede så voldsomt, at samtlige kældre i storkøbenhavn blev oversvømmet. Det var der næsten alt hendes tøj var gemt væk, fordi håndværkerne var i gang med at fikse taget og derfor havde inddraget førstesalen med klædeskabe und alles. De andre veninder kunne ikke komme, så derfor bliver det ikke til så meget bytteri, men bare en hyggelig aften for os, der ikke er i sommerhus eller til fancypancy middag.

Og dog. Lidt bytning bliver der. Begge veninder har nemlig lige skrevet, om de skulle medbringe noget spiseligt, og det er ret så heldigt. Det guf jeg købte i formiddags er nemlig ved at være væk. Gemalen fik den ene del med på arbejde, og en væsentlig del af de resterende godter boltrer sig på nuværende tidspunkt afsted mellem mit spiserør og min mavesæk. (Vindruerne ligger dog stadig i posen.) 

Et pashminatørklæde i de forkerte farver fra Rusland for et stykke hjemmebagt kage og en lidt for stor silketop fra Thailand for et par lakridser. Det er da heller ikke nogen dårlige byttehandler. Og vil veninderne hverken have det ene eller andet, tager jeg i morgen forbi Røde Kors og bytter med lidt god samvittighed. Så længe de vil dele guf og sladder, er der vist garanti for en hyggelig aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar