torsdag den 15. november 2012

Bare det altså snart var...

Om en uge er der en lille en her i huset, der har fødselsdag, og jeg glæder mig SÅÅÅÅÅÅ meget. Ventetiden er fuldstændig lige så uudholdelig som for to år siden, hvor jeg ventede, og ventede og ventede. Ooog ventede... til hun endelig meldte sin ankomst 17 dage efter planen. Det huede altså ikke mit projektledergen, at mit barn skulle være så dårlig til at overholde deadlines, men nok om det.

På torsdag bliver hun to år, og det bliver den første fødselsdag, som hun forstår. Det håber jeg i hvert fald. Lige nu øver vi flittigt i håbet om, at det lykkes. Hvor gammel er du???? Du er 1 år, er du 1 år? hva? er du 1 år? og ved du så hvad? På torsdag er du TO år! Se her. To år ligesom de to fingre mor viser dig, ik. Det forstår du godt, ik? Du bliver TO år på torsdag. 

Ja, det er jo så nok mest mig, der øver. Gemalen sidder og søger efter et-værelses lejligheder imens og mumler noget om en eller anden kvinde, der er blevet bindegal. Starutten piller bussemænd og siger ligesom en abe. Så alting er som det plejer at være.

Hendes gave er købt. Den ligger oven på mit skab og venter på at blive pyntet med glitret papir og krøllede bånd til den store dag, hvor den for første gang skal i hænderne på et barn. Da der jo er flere måneder en hel uge til, og jeg er ved at gå til af spænding, har jeg valgt at vise den her i håbet om, at jeg kan begynde at tænke på andre ting (hvilket min arbejdsgiver nok vil blive ret glad for.)






Er den ikke fin?

Der var simelthen ikke andre muligheder end at give hende en dukke. I to hele måneder har hun nemlig trasket rundt med en gåvogn (der ligner en dukkevogn), hvori to små hoptimister bliver lagt til ro igen igen med et begejstret gooooooonaaaaaaaaaa!

Der er også en meget god forkalring på, hvorfor det er netop den dukke. Den ligner starutten på en prik: Samme uldne fritz, røde kinder, lille næse, blå øjne og lige så meget frækhed.


Goooooonaaaaaaa!

9 kommentarer:

  1. Da StoreLille blev to år, skulle hun også have en dukke, og jeg brugte lang tid på at finde ud af, hvilken en, det skulle være. Jeg læste et eller andet sted, at det var en god idé at vælge en dukke, der lignede barnet, så jeg endte med den rødhårede dukke, der er i familie med Staruttens. Den er et hit. Tillykke med hende om en uge. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde faktisk tænkt mig, at hun skulle have den rødhårede, men gemalen foreslog den anden fordi den ligner hende, og så kunne det jo ikke være anderledes.

      Slet
  2. Så nu ved vi præcis, hvordan Starutten ser ud.

    Fin dukke => fin Starut :-)

    Til lykke lidt på forhånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når jeg ikke må vise billeder af starutten, er det dukken et fint alternativ.

      Og tak!

      Slet
  3. Nåååårh lille trut - ja to år er sjov! Og sikke en skøn dukke!
    Desværre er det ikke altid vores afkom deler vores smag for legetøj - jeg håber du har ramt rigtigt og det bliver "dukkEN"
    Nu skal I altså snart have en til!! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ret sikker på, at der bliver taget varmt i mod dukken, men hun har selvfølgelig heller ikke andre. Dog er jeg lidt bekymret for de stakkels hoptimister, som måske har oplevet deres sidste tur i gåvognen.

      Slet
  4. Jeg har det præcis som dig! Glæder mig som et lille barn til d. 29 - der bliver min søn nemlig to. Og jeg kan SLET ikke lade være med at nævne det for ham konstant. Det betyder så, at han hver dag siger "Mig har fødselsdag?" og bliver skuffet når vi siger "naaaah, men snart!". Vildt sød dukke, i øvrigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh kan han sige fødselsdag? Det må vi altså se at få øvet.

      Slet
    2. Jep - og han gør det meget :-)

      Slet