søndag den 30. januar 2011

Rå typer med respekt for småfolk

I dag skal min baby og jeg ud at køre tog, og det fik mig til at tænke på en helt vildt syret oplevelse jeg havde i toget på vej hjem fra mine forældre sidste søndag.


Tre farligt udseende fyre skal med det samme tog som mig og min lille familie. De vælter ind i toget og sætter sig i god bredsiddende over for os i fleksrummet. Den ene gnasker løs på en pizza og de to andre fægter rundt med et par smøger, som de tændte, netop som toget kørte ind på perronen. 'Det var totaaaal psyko mand, du kørt tre politimand ned mand' lød det ovre fra den anden side, og jeg fik travlt med at kigge på mine fødder. Tænk hvad de kunne finde på, hvis jeg kom til at glo lidt på dem????? Og så var det, at der skete noget helt vildt overraskende, der virkelig kan bringe mine og mange andres fordomme til skamme. Den ene tværer sin smøg ud på gulvet, og kigger fast over på den anden ryger, hvorpå han nikker over mod vores barnevogn. Den anden ryger bøjer sig ned og tværer med en lettere utilfreds grimasse også sin smøg ud på gulvet.


Hvor vildt er det lige??? Altså man må selvfølgelig ikke ryge i et tog, og det er heller ikke god stil at tvære hverken skodder eller netop tændte smøger ud på gulvet. Men to hårdkogte typer slukkede rent faktisk deres smøger i respekt for min lille baby! Det er eddermame imponerende, hvad sådan en lille størrelse kan forårsage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar