lørdag den 5. januar 2013

Godt nytår alle sammen!


Jeg har simpelthen haft den mest fantastiske juleferie nogen sinde, og gider faktisk slet ikke et nyt år. Vil hellere holde fast i den sidste uge af det gamle.

Juleaften gik SÅ godt. Det er altid lidt risikabelt, når man blander familierne, men alle hyggede sig og starutten i særdeleshed. Hun serverede te til alle fra sit nye plastikstel. og sidst på aftenen sad hun og puttede med den hovedpude og juniordyne, som hun havde fået af os. og som var emballeret i fancypancy babapapa-sengetøj. Mere eksklusivt kan det vist ikke blive for en 2-årig.

Juleferien er gået med absolut ingenting. Fordelen ved at samle hele familien juleaften er, at man ikke skal piske rundt resten af ferien for at besøge dem. Vores fælles ferie plejer i øvrigt kun at gælde helligdagene, da det er svært for gemalen at få fri. I år var han dog heldig og skulle kun arbejde et par timer den 30 december og så hele nytårsaften.

Dagene er gået med at trække staruttens løbecykel op og ned af vejen (Jeps, TRÆKKE. De første dage sparkede hun sig fremad op til 10 meter af gangen, men nu nægter hun alt andet end at trække cyklen - hvilket hun i øvrigt gør med stor stolthed og insisterer på allerede kl. 6 hver morgen), spise kager, gå ture og se samtlige 20 afsnit af Forbrydelsen. (Hold da kæft hvor det lyder kedeligt, når jeg ser det på skrift, men det var det altså ikke.)

Starutten har også brugt ferien på at udvide sit ordforråd med mindst fire ord hver dag. Samtidig har hun også fået en masse at fortælle, og jeg må nok erkende, at jeg for altid har vinket farvel til de dejligt fredelige morgener, hvor vi sad og stenede over hver vores portion havregrød. (Til gengæld lover jeg jer en starutski-dansk ordbig, som i hvert fald undertegnede synes er ret brugbar.)

Ikke nok med at gemalen var på arbejde nytårsaften, så var Starutten også inviteret ud. Så jeg måtte jo finde mig en fest selv. Det var SÅ fedt at være i byen alene. Ikke fordi det ikke er sjovt, når gemalen er med, men i det her selskab ville han nok ikke have det helt lige så sjovt som mig - og så ville jeg jo heller ikke have det så sjovt.

Med to aflyste fester i december var det tiltrængt at komme ud at vifte med ørerne, og jeg blev noget overrasket, da klokken lige pludselig var blevet 4, selvom festen kun lige var startet.

Så blev det nyt år og efter en ekstra fridag i onsdags, blev jeg så småt klar til at vende tilbage til arbejde og hverdag. Men nøj hvor gad jeg godt, at 2012  og al dens dejlighed varede bare en lille smule længere...

2 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår! Lyder som en dejlig jul. Og et skønt nytår også. Tænk, at ens børn bliver inviteret ud til nytår - det troede jeg kun skete, når de blev omkring 16 år? :-)

    Er sikker på, at 2013 også bringer en masse dejlighed med sig, så selv om jeg også godt gad at have mere ferie, er jeg spændt på, hvad det nye år har med sig i rygsækken :-)

    SvarSlet
  2. Det var vist også sidste gang, inden hun bliver 16. Desværre. Det var min far, der var vært, men selvom de hyggede sig, tror jeg ikke, at det fortsætter.

    SvarSlet