mandag den 15. april 2013

Jo, jeg var ikke!

Her er godt nok blevet lidt stille på det seneste.

Det er fordi jeg har det lidt svært. Ikke noget alvorligt, men bare sådan lidt tristesse, som nok kan klares med lidt forårssol. Det er det forfærdelige, der skete for to år siden, der spøger. Det gjorde det også sidste år, men jeg havde ikke lige forventet, at det ville komme igen. Man siger jo, at det bliver lettere efter et år. Jeg siger, at det er løgn.

Nok om det.

Ja, nu ville jeg egentlig have skrevet noget sjovt om starutten, men det passer ikke rigtig ind alligevel. Hun er ellers ret sjov, når hun altså ikke er sur, hvilket hun også er ret meget. Og her bliver jeg vist nødt til at råbe DET ER LØGN igen. Hun er nemlig også ret sjov, når hun er sur. Især fordi hun tror, at jo betyder nej.

Mig: Du skal have din jakke på
Starut: JOOO
Mig: jamen det skal du altså
Starut: JOOOO
Mig: Tag nu din jakke på
Starut med rynkede bryn og killer-blik: JOOOOOOOOOOO!
Mig: Jo
Starut - nu kun rynkede bryn: JOOOO
Mig: Jo
Starutten - nu lidt forvirret: JOOOOOO
Mig: Du skal tage din jakke på
Starutten, der har glemt hvad hun var utilfreds med: mig selv!

Og så tager hun jakken på, mens undertegnede fniser lidt i skjul og glæder sig til den dag, hvor det ikke længere tager fem minutter at få hende i tøjet.

Ja, så kom der alligevel en lille anekdote om starutten. Min lille øjesten som nu er en af de ældste i vuggestuen og som vil og kan det hele selv, men stadig har brug for en sut og en mor til at løfte hende op i seng, når hun igen har lagt sig til at sove på gulvet.









4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke selv været der, men mon ikke tragiske begivenheder bliver ved med at fylde - i mange år. Kanterne bliver nok mindre skarpe med tiden, men helt forsvinde - nej, det tror jeg ikke på.

    Hvor er hun sød, din lille Starut. Det må lyde ret sjovt, når I diskuterer. Umiddelbart er I jo helt enige :-)

    SvarSlet
  2. Hun er skideskæg og lige så stædig som sin or. Heldigvis er jeg stadig den klogeste :-)

    Tak for dine kloge ord

    SvarSlet
  3. Er først lige faldet over din blog i dag og glæder mig rigtig meget til at læse med:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Sorg er en underlig størrelse. Jeg lærte engang at sorg er hjemløs kærlighed. Det har hjulpet mig meget i det jeg var igennem.

    SvarSlet